Dieta makrobiotyczna - tanie wczasy odchudzające w Inowrocławiu

dieta owocowo warzywna 345

Makrobiotyka – czym jest?

Jest rodzajem odżywiania, zgodnym z prawami Natury. Jej podstawowym elementem jest pełne ziarno, z dodatkiem warzyw, roślin strączkowych i różnego typu owoców. Produkty zwierzęce prawie w niej nie występują.

Dieta makrobiotyczna – co jemy?

Opiera się na odpowiednim łączeniu pokarmów ze sobą np.  wszelkich zbóż z warzywami, ryb słodkowodnych i morskich z sałatami, niskokalorycznego mięsa, np. drobiu, z owocami.

Rośliny są potężnym i nieocenionym mikroelementów, w tym witamin białek, węglowodanów, a także zawierają substancje chemiczne o dużej aktywności biologicznej, które mogą nie tylko zapobiec chorobom, ale także brać czynny udział w ich leczeniu. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują naturalne przeciwutleniacze i duża grupa związków, które to posiadają właściwości zmniejszające ryzyko wystąpienia nowotworów (siarka w cebuli i czosnku, fityniany w zbożach i soi, lignany w siemieniu lnianym, indole i izotiocyjaniany w marchwi i selerze, kwas elagowy w grejpfruicie i wiele innych). Naturalna i niskobiałkowa dieta warzywno-owocowo-zbożowa zapewni długie i szczęśliwe życie w zdrowiu.

Podstawowe zasada diety makrobiotycznej

Zakładając  wprowadzenie do diety podstaw zdrowego żywienia należy uwzględnić zasadę, według której podstawowymi spożywanymi produktami powinny być pokarmy roślinne w stanie jak najmniejszego  przetworzenia. Natomiast bogate w  białko pokarmy pochodzenia zwierzęcego takie jak:  maślanka, mleko zsiadłe, kefir, jogurt, jajka, twaróg, muszą być tylko dodatkiem do codziennej diety.

Produkty pochodzenia roślinnego przepisem na długie życie

W zdrowym żywieniu zaleca się spożywać:

  1. Niewielkie ilości roślin strączkowych, w tym z uwzględnieniem produktów z fermentowanej soi jako źródła witaminy B12;
  2. Produkty wyłącznie z pełnowartościowego ziarna, zawierające: mąkę razową, płatki zbożowe, ziarno skiełkowane, grube kasze, makarony razowe, ryż brązowy.
  3. Jak najmniej produktów z nasion oleistych,
  4. jak najwięcej warzyw i owoców, których wartość energetyczna powinny stanowić co najmniej połowę przyjmowanych codziennie pokarmów. Surowe owoce sezonowe spożywać około 20 minut przed posiłkiem. Szczególnie poleca się codzienne jedzenie roślin zielonych, np. kapusty, brukselki pietruszki, selera naciowego, brokułów, rzeżuchy, ziół, a także kiszonek i roślin bakteriobójczych, jak chrzan czy czosnek.
  5. Niewielkie ilości nasion oleistych, oleju tłoczonego na zimno.
  6. Produkty pochodzenia zwierzęcego jako dodatek do pokarmów roślinnych: niewielka ilość masła; niewielka ilość mleka; zwłaszcza fermentowanego (zsiadłe, kefir, jogurt); ryba gotowana lub duszona; białko jaja.

Sposób przygotowania ma znaczenie

Ograniczamy  smażenie, zastępując je innymi rodzajami obróbki cieplnej np. pieczeniem lub duszeniem. Pokarmy należy dokładnie żuć, co nie tylko ułatwia trawienie, ale także przyspiesza gojenie wrzodów żołądka.

wczasy odchudzające 334Co należy wykluczyć z menu?

Do usunięcia z jadłospisu jako pierwsze  słodyczy. Czekolady, dżemy czy ciasta tylko nam szkodzą.  Rezygnujemy również z produktów z mąki niepełnowartościowej: białej mąki, białego chleba, oraz z mięsa, kiełbas, mocnej herbaty, kawy, alkoholu, napojów gazowanych, słonych przekąsek, sztucznie barwionych galaretek i napojów, pizzy czy białego makaronu.

Czego nie należy łączyć

Podstawową zasadą jest unikanie łączenia produktów białkowych z wszystkimi rodzajami węglowodanowymi.

Informacje zaczerpnięte z książek dr Ewy Dąbrowskiej – „Ciało i ducha ratować żywieniem” oraz „Przywracać zdrowie żywieniem”, (Wydawnictwo Michalineum 2010).

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami diety owocowo warzywnej dr Ewy Dąbrowskiej tutaj.

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU:
  • Salt House
    ul. Rąbińska 1
    88-100 Inowrocław, Polska
    E-mail: info@salthouse.pl
    Wczasy zdrowotne: +48 881 66 90 70
    Wczasy zdrowotne oferta biznes:
    +48 882 46 40 40
    Hotel - rezerwacje: +48 881 66 90 70
    Restauracja: +48 882 46 40 50